fredag den 29. april 2016

Digital rengøring i Nyborg

Smartphonen er blevet et vigtigt arbejdsredskab for rengøringspersonalet i Nyborg Kommune.

Kommunen er for nylig overgået til det nye, onlinebaserede planlægningsværktøj CleanManager, der er udviklet specifikt til rengøringsbranchen. Det har betydet farvel til en masse papirarbejde, men også goddag til nye digitale udfordringer.
Seneste nummer af tidsskriftet "rent i Danmark"


Derfor har Nyborg Kommune indgået et samarbejde med HF & VUC FYNs afdeling i Nyborg om at klæde medarbejderne godt på i overgangen til deres nye digitale hverdag.


"Det var vigtigt, at vi fik det nye kommunikationssystem implementeret på en ordentligt måde, så vi ikke tabte nogen på gulvet", fortæller daglig leder af rengøringspersonalet i Nyborg Kommune, Jytte Hansen, i tidsskriftet rent i Danmark.


Alle servicemedarbejdere, administration og ledere er i første omgang blevet screenet hvad angår færdigheder i dansk og matematik. Herefter er der blevet lagt et kursusforløb, hvor medarbejderne har kunnet lære deres nye arbejdsredskab, smartphonen, at kende.



"Ved implementeringen af et så forholdsvis komplekst system som CleanManager var det vigtigt for mig at medarbejderne var trygge ved systemet. Og det synes jeg, vi har opnået via information og uddannelse som stadigvæk pågår", slutter Jytte Hansen af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar